În urma deraierilor multiple ale tramvaielor în ultimele zile, STB (Societatea de Transport București) a luat decizia de a reduce limita de viteză pe anumite trasee din cauza stării deplorabile a șinelor din oraș. În loc să fie reparate șinele, transportul public de suprafață va merge mult mai încet, tramvaiele circulând cu viteze de 10 sau 15 km/h pe anumite trasee. Acest lucru a fost anunțat pe grupul de Facebook „Info Trafic Rutier – București si Ilfov/ Accidente/ Filmări/ Radare” de către utilizatorul Felix Costin.
STB a decis să reducă viteza de circulație pentru tramvaiele din București, ca urmare a deraierilor care au avut loc în ultimele zile. Liniile 14, 16, 21 și 36 vor circula cu o viteză maximă de 10-15 km/h. Acest lucru se datorează stării deplorabile a șinelor de tramvai din oraș, multe dintre ele având bucăți lipsă. În loc să fie reparate, s-a decis ca transportul public de suprafață să meargă mult mai încet.
„S-a luat decizia de a limita la 10 km/h deplasarea tramvaielor pe anumite porțiuni și la 15 km/h pe alte porțiuni!
Măi oameni buni, nu asta e soluția! Soluția este să vă apucați urgent de reabilitarea serioasă a tuturor șinelor! Nu în februarie, nu în martie, nu la anul! Acum, astăzi, până nu o să avem victime!”
Șinele de tramvai din București sunt într-o stare deplorabilă, aceasta fiind dovedită de numeroasele deraieri care au avut loc în ultima vreme. Ca urmare a acestor incidente, STB a decis să reducă limita de viteză pentru tramvaie în anumite zone din oraș, acestea urmând să circule cu o viteză cuprinsă între 10-15 km/h.
Aceste restricții de viteză se aplică pe liniile de tramvai 14, 16, 21 și 36, acestea fiind printre cele mai degradate din oraș. Bucureșteanul Felix Costin a făcut o documentare detaliată a șinelor din Sectorul 2, acesta publicând imagini pe grupul său de Facebook „Ești din Sectorul 2” și pe „Info Trafic Rutier – București și Ilfov / Accidente / Filmări / Radare”.
Dintre zonele cele mai afectate de degradarea șinelor se numără: Șoseaua Pantelimon, Șoseaua Colentina, Bulevardul Basarabia, Bulevardul Barbu Văcărescu, Bulevardul Dimitrie Pompei, Bulevardul Chișinău, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Lizeanu, Strada Reînvierii.
În noiembrie anul trecut, Primăria Capitalei anunța că a lansat o licitație pentru modernizarea a 44 km de linie de tramvai, valoarea estimată pentru contract fiind de aproape 1,9 miliarde lei. Printre cele mai degradate linii de tramvai din oraș se numără Bulevardul Th. Pallady, Bulevardul 1 Decembrie 1918, Bulevardul Basarabia, Calea Călărașilor, Bulevardul Corneliu Coposu, Bulevardul Pache Protopopescu, strada Traian, Bulevardul Expoziției.
Citeste mai mult pe: Gazeta de București.