KFC îşi cere iertare după ce şi-a promovat puiul crocant învelit în caşcaval cu ocazia ”Nopţii de cristal”

0
8

„Kristallnacht” este numele sub care a rămas în istorie seria de atacuri conduse de nazişti în Germania în 1938, care au provocat moartea a peste 90 de persoane şi au distrus firmele şi lăcaşurile de cult ale evreilor. Evenimentul tragic este considerat drept începutul Holocaustului.

Mesajul KFC, puternic criticat pentru insensibilitatea sa, a fost ulterior pus pe seama ”unei erori în sistem”.

Lanţul de fast-food a trimis miercuri o alertă pe aplicaţie, care preciza: ”Este ziua memorială pentru Kristallnacht! Răsfăţaţi-vă cu mai mult caşcaval moale pe puiul vostru crocant. Acum, la KFCheese!”

Aproximativ o oră mai târziu a fost trimis un alt mesaj prin care compania îşi cerea iertare, potrivit cotidianului german „Bild”.

”Ne pare foarte rău, ne vom verifica imediat procesele interne, astfel încât acest lucru să nu se repete. Vă rugăm să scuzaţi această eroare”, menţiona mesajul.

Germania comemorarează cu sobrietate ”Noptea de cristal”, la 9 noiembrie, organizând numeroase evenimente memoriale şi discuţii pentru a comemora uciderea a peste şase milioane de evrei de către nazişti.

Daniel Sugarman, director de afaceri publice la Consiliul deputaţilor evreilor britanici, a descris mesajul original KFC ca fiind ”absolut hidos”.

Într-o declaraţie pentru revista „Newsweek”, KFC Germania a pus mesajul pe seama unei erori. Lanţul de fast-food a motivat că ”notificarea automată” a fost ”legată de calendare care includ zilele naţionale”.

Compania a adăugat că şi-a cerut ”sincer” scuze pentru ”mesajul neplanificat, insensibil şi inacceptabil” şi a spus că serviciile de comunicare al aplicaţiei au fost suspendate în timp ce are loc o examinare a acestora.

”Înţelegem şi respectăm gravitatea şi istoria acestei zile şi rămânem angajaţi faţă de echitate, incluziune şi apartenenţă pentru toţi”, a conchis compania.