Drumul Județean DJ107M- Drumul Băișorii a fost finalizat și inaugurat de CJ Cluj

Drumul Județean DJ107M – Drumul Băișorii a fost inaugurat oficial de Consiliul Județean Cluj. Acesta conectează DN1 E 60 la Luna de Sus cu limita județului Alba, în localitatea Buru. Lucrările au acoperit o lungime totală de 42 de kilometri, iar investiția totală a fost de aproximativ 18 milioane de euro, dintre care 5 milioane au fost finanțate din fonduri europene.

”Noul Drum al Băișorii este acum la cele mai înalte standarde. Am finalizat Drumul Bistriței. Drumul Apusenilor este complet modernizat. Pe Drumul Tarniței se circulă în cele mai bune condiții. De la Margău la Mânăstireni se circulă precum în Vest. 1200 de kilometri de drumuri județene au fost modernizați sau reabilitați. Practic, distanța de la Cluj-Napoca la Munchen.

Aproximativ 250 de localități beneficiază de drumuri modernizate. Spre satisfacția mea, ne apropiem de 100% drumuri județene asfaltate. Vă invit să le parcurgem împreună! Sunt realități, nu vorbe! Marea mea satisfacție este că se circulă la fel sau mai bine decât pe cele naționale. Mai bine poate și pentru că acestea ne oferă șansa de a vedea frumusețile județului, de la satele bine gospodărite, până la natura superbă.. În toate colțurile Clujului. Plăcut și confortabil”,a afirmat Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.

Modernizarea și reabilitarea drumului județean 107M sunt deosebit de importante atât pentru comunitățile locale, având în vedere numeroasele localități pe care le străbate, cât și pentru turiștii care explorează zona montană a Clujului.

Acest drum creează o legătură esențială între drumurile naționale DN 1 (E60) și DN 75, care facilitează accesul către municipiul Cluj-Napoca și județul Bihor (DN 1), precum și către municipiul Turda și județul Alba (DN 75). Mai mult, traseul acestui drum județean trece prin una dintre cele mai pitorești zone montane și turistice din județul Cluj, fiind o destinație de mare atracție.

Lucrările de modernizare au fost extrem de complexe, acoperind o lungime totală de 41,066 kilometri a tronsonului specificat, începând de la stabilizarea fundației drumului și până la asfaltarea acestuia în două straturi, binder și strat de uzură. Acesta este primul drum județean din Județul Cluj care a beneficiat de îmbrăcăminte asfaltică modernă stabilizată cu fibre la stratul de uzură.

Pe lângă asfaltare, lucrările au implicat și intervenții la 16 poduri, dintre care nouă au fost construite și șapte au fost reabilitate. În ceea ce privește gestionarea apelor, s-au construit șanțuri și rigole betonate pe o lungime totală de 28.474 metri liniari, s-au reabilitat drumuri pe o lungime de 1515 metri liniari, și s-au amenajat 21.996 metri liniari de șanțuri și 547 metri liniari de ziduri de sprijin pentru consolidarea sectoarelor de drum.

Pe lângă acestea, lucrările de modernizare au inclus și construirea a 945 de accese betonate către proprietăți și reabilitarea a 170 de conexiuni cu drumurile laterale. În scopul asigurării siguranței circulației, au fost montați 11.560 metri liniari de parapete de protecție și 865 de indicatoare rutiere, iar drumul a fost marcat cu marcaje rutiere pe întreaga sa lungime.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *