”CNAIR a semnat în 2022 un număr de 48 contracte finanţate din fonduri europene în valoare de 24 miliarde lei fără TVA, cu 2,07 miliarde lei mai mult decât în perioada 2017-2021”, anunţă compania.

În 2022 s-au lansat 15 proiecte importante de proiectare şi execuţie lucrări pentru construcţia a 550 km de drumuri de mare viteză a căror valoare estimată este de peste 41,1 miliarde lei fără TVA:

Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2, Secţiunea E şi finalizare Secţiunea D

Autostrada Târgu Mureş– Târgu Neamţ, Secţiunea III Leghin – Târgu Neamţ

Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ, Secţiunea I Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi legatură la Autostrada A3

Subsecţiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiş– relicitare

Subsecţiunea 3C2 Chiribiş – Biharia

Autostrada Sibiu – Făgăraş, Tronsonul 1: Boiţa (Autostrada Sibiu-Piteşti) şi Avrig-Mârşa (DJ105G)

Autostrada Sibiu – Făgăraş, Tronsonul 2: Avrig – Mârşa (DJ105G) – Arpaşu de Jos (DN1)

Autostrada Sibiu – Făgăraş Tronsonul: 3 Arpaşu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)

Autostrada Sibiu – Făgăraş , Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus ( DJ 105B) – Municipiul Făgăraş şi Drum de legatură cu DN1

Autostrada Focşani – Bacău Lot 1 Focşani – Domneşti Târg, Lot 2 Domneşti Târg – Răcăciuni, Lot 3 Răcăciuni – Bacău

Autostrada Bacău – Paşcani Lot 1 Bacău (Săuceşti) – Trifeşti, Lot 2 Trifeşti – Gherăeşti,  Lot 3 Mirceşti – Paşcani

Autostrada Buzău – Focşani Tronson 2 Vadu Paşii – Râmnicu Sărat, Tronson 3 Râmnicu Sărat – Mândreşti Munteni

Autostrada Buzău – Focşani Tronson 1 Buzău – Vadu Paşii, Tronson 4 Mândreşti Munteni – Focşani Nord

Modernizare DN71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia, Sector 2: Târgovişte – Sinaia drum la două benzi de circulaţie

Modernizare DN71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia, Sector 1: Bâldana – Târgovişte lărgire la 4 benzi de circulaţie

Anul acesta au fost lansate şi proiecte pentru elaborarea unor studii de fezabilitate necesare construcţiei a aproximativ 500 km de infrastructură rutieră modernă, valoarea acestora fiind de 205,1 milioane lei fără TVA.

Cele 27 de proiecte lansate anul acesta sunt destinate construcţiei în următorii ani a peste 1.000 de km de drumuri de mare viteză. Valoare estimată a acestor proiecte depăşeşte 41 miliarde lei fără TVA.

Tot în acest an au început lucrările de construcţie a primelor 4 loturi din A7, au fost semnate contractele de execuţie a lucrărilor pe toate cele 3 loturi ale sectorului de autostradă Focşani – Bacău, iar în perioada imediat următoare se vor semna şi contractele pentru construcţia ultimelor două loturi de pe Buzău – Focşani.

Contractele pentru construcţia a 7 loturi au fost deja semnate:

– Dumbrava – Mizil (21 km)

– Mizil – Pietroasele (28,35) km

– Buzău – Vadu Paşii (4,6 km)

– Mândreşti Munteni – Focşani Nord (10,94 km)

– Focşani – Domneşti Târg (35,60 km)

– Domneşti Târg – Răcăciuni (38,78 km)

– Răcăciuni – Bacău (21,52 km)

Pe 4 loturi a început deja construcţia:

– Dumbrava – Mizil (21 km)

– Mizil – Pietroasele (28,35 km)

– Buzău – Vadu Paşii (4,6 km)

– Mândreşti Munteni – Focşani Nord (10,94 km)

”La finalul anului 2022, pe lângă şantierele deschise şi contractele semnate, avem desemnaţi câştigători pentru construcţia celor 320 km ai A7, ceea ce înseamnă că în 2023 vor fi deschise, în diverse stadii de execuţie, şantiere pe întreaga lungime a A7, Autostrada Moldovei”, precizează compania.

Un alt important contract deblocat şi semnat anul acesta este cel pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor lipsă de pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva şi sunt şanse ca în cursul anului 2023 să se ajungă în faza preliminară lucrărilor de execuţie.

2022 a fost şi anul autostrăzii Sibiu – Piteşti prin faptul ca au fost semnate şi ultimele două contracte pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie a secţiunilor 2 (Boiţa – Cornetu – 31,33 km) şi 3 (Cornetu – Tigveni – 37,4 km), astfel încât, în prezent, sunt contracte semnate pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru toate cele 5 secţiuni ale acestei autostrăzi.

De asemenea, în data de 15.12.2022, s-au deschis circulaţiei primii 13,17 km ai primei autostrăzi care traversează Carpaţii, între Sibiu şi Boiţa.

În acest an au fost puşi în trafic şi primii 39,85 km de drum expres din România, tronsonul 2 din DX Craiova – Piteşti.

La finalul lunii decembrie au fost publicate în SICAP anunţurile de participare la licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia primelor secţiuni ale A8, secţiunea I, Târgu Mureş – Miercurea Nirajului  (24,4 km) şi secţiunea III, Leghin – Târgu Neamţ (29,9 km).

Data limită pentru primirea ofertelor a fost stabilită în 27.02.2023 pentru secţiunea I şi în 28.02.2023 pentru secţiunea III.

În acest moment sunt în diverse stadii de execuţie aproximativ 300 km de autostradă şi drum expres.

Valoarea contractelor finanţate din fonduri europene semnate în fiecare an din 2017 până în prezent este următoarea:

2017 – 198,541,155.33 lei fără TVA

2018 – 4,622,199,074.54 lei fără TVA

2019 – 4,225,355,572.02 lei fără TVA

2020 – 7,646,313,174.51 lei fără TVA

2021 – 5,233,966,534.39 lei fără TVA

2022 – 23,842,465,519.79 lei fără TVA