China a anunţat vineri, în mod oficial, oferte existente pentru avioane Airbus în valoare de 17 miliarde de dolari

0
16

Agenţia de achiziţii de stat a Chinei, CASC, a declarat că a semnat un acord pentru 140 de avioane Airbus, incluzând 132 de avioane din familia A320 şi opt avioane cu corp larg A350, în timpul vizitei de o zi a lui Scholz.

Cu toate acestea, momentul ales pentru anunţ a declanşat speculaţii, deoarece un purtător de cuvânt al Airbus a spus că acoperă acorduri deja existente în registrele sale de comenzi, inclusiv o parte a unui acord cu 292 de avioane, convenit în iulie, iar o sursă din industrie familiarizată cu chestiunea a spus că acordul pentru A350 datează încă din 2019.

”Modul de operare al Chinei este de a anunţa oferte de afaceri proporţionale cu importanţa oaspeţilor”, a declarat Noah Barkin, director la firma de cercetare Rhodium Group şi expert în relaţiile germano-chineze.

”Germania nu a fost dornică să axeze această vizită pe acorduri de afaceri. Aşa că partea chineză pare să fi reîncălzit o înţelegere veche şi să o anunţe singură”, a mai spus acesta.

CASC nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Anunţul vine în timp ce Beijingul este văzut pe scară largă ca dornic să arate realizări concrete în urma acestei vizite, ceea ce a stârnit îngrijorarea în Germania că Berlinul va acorda prioritate relaţiilor economice cu Beijingul în detrimentul chestiunilor de securitate şi strategice.

China este cel mai mare partener comercial al Germaniei şi Scholz a decis să ia cu el o mare delegaţie de afaceri, spre disperarea criticilor chinezi din Occident.

În faţa criticilor din ce în ce mai mari, un oficial german a declarat înaintea vizitei nu vor fi semnate acorduri în timpul acesteia.

Scholz le-a spus jurnaliştilor de la Beijing, vineri seara, că a militat pentru condiţii de concurenţă echitabile pentru companiile europene şi chineze în timpul călătoriei sale, dar nu a menţionat un acord pentru Airbus.

Experţii au spus că discrepanţa dintre naraţiunea de la Beijing şi reacţia din Europa a evidenţiat importanţa vizitei lui Scholz în ochii conducerii chineze.

Întâlnirea personală a cancelarului german cu Xi a marcat sfârşitul unei perioade de trei ani în care Xi nu a interacţionat faţă în faţă cu niciun lider al unei naţiuni din G7.

Anunţul referitor la avioane a marcat, de asemenea, un semnal aparent către Statele Unite, unde Boeing rămâne în mare parte blocat pe piaţa chineză, după câţiva ani de tensiuni comerciale.

Companiile aeriene de stat ”Big Three” din China s-au angajat în iulie să cumpere un total de 292 de avioane Airbus, ceea ce face din aceasta cea mai mare comandă la acea vreme de către transportatorii chinezi de câţiva ani şi un succes pentru Europa. Airbus a rezervat oficial contractul în august.

Boeing a recunoscut miercuri că ar putea fi nevoită să se descurce fără cea mai mare piaţă de import din lume, în timp ce se străduieşte să crească producţia şi să atingă obiectivele de livrare în urma unei crize de siguranţă.