CFR Călători readuce în circulație trenurile Intercity

0
22

tds_thumb_td_696x385_retinatds_thumb_td_696x385_retinatds_thumb_td_696x385_retina

​CFR Călători reduce din 12 decembrie, după opt ani de pauză, trenurile Intercity în România. CFR nu are însă vagoane noi, iar infrastructura este în suferință, astfel că vor fi pasaje cu viteze de sub 60 km/h.

 

Biletele la trenurile Intercity costă cu 30% mai mult față de trenurile InterRegio: de exemplu București – Iași 130 lei, Brașov – Constanța, 110 lei.

Trenuri Intercity spre Transilvania și granița de vest

IC 531 București – Cluj, 497 km, 8 ore și 29 minute la dus, 8 ore și 41 minute la întors, viteză medie 57-58 km/h

– Oprește la Ploiești Vest, Brașov și Teiuș

IC 531 București Nord (13.20) – Cluj (21.49)

IC 532 Cluj (8.10) – București Nord (16.51)

Citește și UPDATE: CFR Călători se laudă cu vagoanele modernizate

– Prețul biletului București – Cluj 130 lei la clasa 2 și 186 la clasa 1. La trenurile IR prețul este 99 de lei la clasa 2.

Românii și trenurile Intercity – O istorie care a început în forță, dar s-a împotmolit apoi. Trenurile IC revin, dar cât de mici sunt vitezele față de anii de glorie?
IC 531/521

București Nord – Arad, 626 km, 10 ore și 17 minute la dus și 10 ore și 32 de minute la întors, viteză medie 59 km/h

– Oprește la Ploiești Vest, Brașov, Teiuș, Alba Iulia, Deva.

Din trenul IC 531 se desprind la Teiuș aceste vagoane care merg la Arad.

IC 521: București Nord (13.20) – Arad (23.37)

IC 522 Arad (6.19) – București Nord (16.51)

Preț București – Arad, 164 lei la clasa a 2 a și 213 lei la clasa 1

La trenurile IR prețul este 120 de lei.

Cea mai lungă distanță care va fi parcursă fără oprire de trenurile românești de pasageri în 2023 va fi Brașov – Teiuș, 229 km, 4 ore și 10 minute, cu o viteză medie de numai 54 km/h. Trenul IC 531 și perechea sa vor fi singurele care nu vor opri între cele două orașe, iar prețul biletului va fi 83 de lei. Între Brașov și Sighișoara sunt restricții și lucrări, viteza medie fiind 42 km/h. De la Sighișoara la Teiuș viteza medie este 89 km/h (porțiune recent modernizată).

La un tren RE, care face cu 40 de minute mai mult, prețul este la mai puțin de jumătate (39 lei față de 83 lei).

De la București la Timișoara nu există trenuri IC, fiindcă cele mai rapide trenuri IR fac 9 ore și 46 minute pe 533 km, magistrala 100 fiind într-o situație deplorabilă (o mulțime de restricții de viteză, nevoie urgentă de reabilitare).

De la Brașov la București biletul costă 68 de lei, față de 53 lei cât costă biletul la trenurile IR. Două trenuri Intercity pe zi pe sens sunt între cele două orașe și fac între 2 ore și 13 minute și 2 ore și 18 minute, oprind doar la Ploiești Vest.

Tren Intercity spre Constanța

Brașov – Constanța, 391 km, 4 ore și jumătate, viteză medie 87 km/h, trenul Tomis Express

IC 538 Brașov (9.30) – Constanța (11.30)

IC 536 Constanța (17.20) – Brașov (21.50)

– Oprește la Ploiești Vest și București Nord

– Prețul la cl 2 este 110 lei, iar la cl 1 este 160 lei. La trenurile IR biletul cl 2 costă 87 lei.

Biletul costă 83 de lei de la București la Constanța la cl 2 și 117 lei la cl 1. La trenurile IR prețul este 65 de lei.

Trenuri Intercity spre Moldova
București – Suceava, 447 km, 5 ore și 39 minute la dus și 5 ore și 42 minute la întors. Viteză medie 78 km/h

– Oprește la Ploiești Sud, Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani

– La Pașcani se desprinde grupa de vagoane spre Iași

IC 551 București Nord (17.23) – Suceava (23.02)

IC 552 Suceava (5.45) – București Nord (11.27)

– Prețul biletului este 130 lei la clasa a 2 și 186 lei la cl 1. La IR prețul este 99 lei

București – Iași, 462 km, 6 ore și 5 minute la dus și 6 ore și 10 minute la întors Viteză medie 72 km/h

– Oprește la Ploiești Sud, Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani.

– Prețul biletului este 130 lei la clasa a 2 și 186 lei la cl 1.

IR 551/562: București Nord (17.23) – Iași (23.28)

IC 561/552 Iași (5.17) – București Nord (11.27).

tds_thumb_td_696x385_retinatds_thumb_td_696x385_retinaArticolul CFR Călători readuce în circulație trenurile Intercity apare prima dată în Informateca.