Fremantle Highway ”a sosit la Eemshaven”, la peste o săptămână de la izbucnirea incendiului, a confirmat AFP o purtătoare de cuvânt a autorităţii locale a securităţii, Jente Wieldraaijer.
Radiodifuzorul NOS a difuzat imagini în care nava – parţial arsă – intră în port.
CATASTROFĂ DE MEDIU EVITATĂ
Autorităţile se temeau de o catastrofă de mediu, în contextul în care cargoul a luat foc în apropiere de Marea Wadden, clasată în Patrimoniul Mondial UNESCO, cu peste 10.000 de specii acvatice şi terestre, şi de Marea Nordului.
Situaţia părea în mare parte sub control de mai multe zile, însă vremea rea la Marea Nordului a provocat noi îngrijorări cu privire la scurgeri de petrol sau la un naufragiu în timpul remorcării în port.
Cargoul – de 18.500 de tone – sub pavilionul Panama transporta, potrivit companiei K Line, care închiriază nava, 3.783 de maşini noi – inclusiv 498 de vehicule electrice.
The Panamanian-registered Fremantle Highway, burning off the Dutch coast since Tuesday, is carrying nearly 500 electric vehicles, ship charter company ‘K’ Line said
— Reuters (@Reuters)
Experţi s-au aflat la bordul cargoului în tmpul remorcării pe o distanţă de 64 de kilometri, joi.
IMPACT LIMITAT ASUPRA TRAFICULUI MARITIM
Operaţiunea a început către ora locală 5.00 (6.00, ora României), a anunţat Institutul Naţional olandez de Gestionarea Apelor.
Una dintre maşinile electrice de la bord s-ar putea afla la originea incendiului, care a izbucnit în noaptea de 25 spre 26 iulie.
Cargoul se afla, până joi dimineaţa, la 16 kilometri nord de Insulele Schiermonnikoog şi Ameland, care se află între Marea Nordului şi Marea Wadden.
El a fost remorcat până în această poziţie temporară duminică şi luni, pe o distanţă de 66 de kilometri, cu scopul de a se evita impactul incidentului asupra traficului maritim.
Un vapor dotat să cureţe deversări de hidrocarburi pe mare a rămas în apropierea cargoului.
”Cea mai mare parte a navei a fost inspectată până acum şi nimic nu arată că mai există vreun incendiu”, anunţa miercuri Institutul Naţional olandez de Gestionarea Apelor, precizând că nava era în continuare intactă sub linia de plutire.
Cargoul a plecat din portul german Bremerhaven către Port Said, în Egipt, după care şi-a schimbat direcţia către Singapore, destinaţia sa finală.
Unul dintre cei 23 de membri ai echipajului evacuaşi a murit, iar mai mulţi alţii au fost răniţi.