Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj a publicat imagini de pe șantierul Drumului Expres DEx4, care va asigura legătura între autostrada A3 și DN1 în zona localității Tureni.
Drumul Expres Turda – Tureni va fi al doilea drum expres din Transilvania, după Legătura Oradea-Autostrada Transilvania (Biharia-Borș). Lucrările au început în toamna anului trecut, iar firma Dimex 2000, lider de proiect, raportează un progres bun. Conform informațiilor DRDP Cluj, în ultimele două săptămâni s-a înregistrat un avans de peste 3 puncte procentuale, iar stadiul lucrărilor a atins deja 40%.
Cu două săptămâni în urmă, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a subliniat progresul semnificativ înregistrat pe șantierul drumului expres Turda – Tureni (DEx4).
„De la ultima mea vizită, în urmă cu două săptămâni, Asocierea de constructori români condusă de Dimex 2000 SRL a ajuns de la 30,2% la 36,5% progres fizic”, menționa la acea dată Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook.
ChatGPT
Lucrările în execuție pe șantierul drumului expres DEx4 includ următoarele activități:
Drum:
Umplutură de pământ pentru stabilizare cu liant hidraulic;
Îmbunătățirea pământului prin stabilizare cu liant hidraulic;
Așternere de material granular, balast și piatră spartă;
Realizare dren longitudinal;
Relocare rețea de medie tensiune – montare stâlpi;
Realizare tronsoane experimentale de balast stabilizat;
Execuție șanțuri;
Realizare canalizare pluvială.
Consolidări:
Execuție saltele de pământ armat;
Forare, lansare armătură, betonare piloți, lansare carcasă;
Excavație;
Turnare beton pentru egalizare tip C12/15;
Montaj de armături fasonate;
Execuție capitel tip C1, C2.
Structuri:
Pasaj pe DN1 la km 457+320 peste drumul expres la km 4+846;
Viaduct pe Drumul Expres la km 4+341 peste Valea Racilor;
Pasaj pe drumul expres la km 0+337;
Pod pe bretea Turda-Tureni la km 0+684 peste Râul Negoteasa;
Pasaj pe drumul expres la km 3+569;
Pod de încrucișare pe strada 13 la km 3+874.
Antreprenorul mobilizat în șantier operează cu 310 muncitori și 183 utilaje.
Detalii contractuale:
Antreprenor: Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL (lider) – AUTOTEHNOROM SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA – CON-A OPERATIONS SRL
Lungime drum expres: 5 km
Lungime bretele la nodul cu A3: 5,025 km
Lungime bretele la nodul cu DN1: 2,748 km
Valoare contract: 562.613.495,92 lei fără TVA
Data Ordinului de începere a lucrărilor: 21.08.2023
Durata de execuție a lucrărilor: 18 luni
Sursa de finanțare: PT (Programul Transport 2021-2027) – Titlul 56
Stadiu fizic: 40%