Compania Națională de Căi Ferate (CFR) monitorizează atent progresul lucrărilor finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Acestea trebuie terminate până în august 2026. În caz contrar, România va fi obligată să returneze fondurile alocate de Uniunea Europeană și să acopere investiția din bugetul național.
Iată detaliile pentru fiecare lot:
Lot 1: Cluj-Napoca – Aghireșu
- Lungime: 30,411 km
- Antreprenor: Asocierea Railworks (lider: Alstom Transport și Arcada Company S.A.)
- Stadiul fizic: 8,00%
- Stadiul financiar: 10,86%
- Data începerii: 30 ianuarie 2023
- Data estimată a finalizării: august 2026
- Valoare lucrării: 1,6 miliarde de lei fără TVA
- Observații: Lucrări în derulare
Lot 2: Aghireșu – Poieni
- Lungime: 36,530 km
- Antreprenor: Asocierea Railworks (lider: Alstom Transport și Arcada Company S.A.)
- Stadiul fizic: 15,00%
- Stadiul financiar: 13,14%
- Data începerii: 25 ianuarie 2023
- Data estimată a finalizării: august 2026
- Valoare lucrării: 1,5 miliarde de lei fără TVA
- Observații: Lucrări în derulare
Lot 3: Poieni – Aleșd
- Lungime: 52,74 km
- Antreprenor: Asocierea FCC Construccion (lider) – Gulermak Agir Sanayi Inșaat Ve Taahhut A.Ș. – Cnn Altyapi Yatirimlari Ve Inșaat Anonim Șirketi, denumită Asocierea FCC Construccion – Gulermak – CCN lot 3
- Stadiul fizic: 1,00%
- Stadiul financiar: 3,08%
- Data începerii: 16 ianuarie 2023
- Data estimată a finalizării: august 2026
- Valoare lucrării: 2,1 miliarde de lei fără TVA
- Observații: Execuție începută la 12 aprilie 2024
Lot 4: Aleșd – Frontieră Ungaria
- Lungime: 46,744 km
- Antreprenor: Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – SALCEF S.p.A, denumită Asocierea Webuild SPA-Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA- Cluj Napoca-Episcopia Bihor Lot 4
- Stadiul fizic: 3,00%
- Stadiul financiar: 3,71%
- Data începerii: 23 ianuarie 2023
- Data estimată a finalizării: august 2026
- Valoare lucrării: 2,4 miliarde de lei fără TVA
- Observații: Activități de proiectare în desfășurare
Aceste lucrări sunt cruciale pentru modernizarea infrastructurii feroviare din România și pentru integrarea în rețelele europene de transport.
Modernizarea și electrificarea căii ferate între Cluj-Napoca și Episcopia Bihor reprezintă cel mai semnificativ proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare în regiunea de Nord-Vest. Investiția totală pentru această inițiativă este de 7,66 miliarde de lei, fără TVA, iar se estimează că cele 4 contracte vor fi finalizate până în anul 2026.