Sursă foto: actualdecluj.ro

Calea Ferată a fost un vis frumos care s-a realizat la Gherla în 1881. Primul proiect al companiei Szamostalbahn (Calea Ferată a Someșului) a fost construcția căii ferate între Apahida și Dej, desprinsă din calea ferată Cluj-Războieni.

Planul de extindere nu s-a mai putut realiza din cauza unor obstacole obiective. Lucrările de construcție a căii ferate Apahida-Dej au început în iulie 1880, inițial cu cinci stații prevăzute: Apahida, Răscruci, Iclod, Gherla și Dej, cu o lungime totală de 46,72 km. Lucrările au fost afectate serios de inundațiile primăvara din 1881, cauzând daune mari în unele locuri, astfel încât unele poduri și terasamente au trebuit reconstruite de la zero.

Pe 2 august 1881, prima locomotivă a sosit la Gherla, într-o cursă de probă. Era decorată cu flori și purta numele orașului. Toți locuitorii au venit la gară să admire minunea și au izbucnit în aplauze și urale la sosire. Deschiderea oficială a căii ferate era planificată pentru 20 august 1881, dar din cauza unor probleme tehnice, a fost amânată la început la 12 septembrie, apoi la 15 septembrie. Primul tren oficial a plecat din Cluj spre Gherla într-o dimineață de marți, la ora 8, oprind în fiecare stație și ținând discursuri festive. La Gherla, trenul a sosit la ora 11 și a fost mare sărbătoare.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.