Sursă foto: stiridecluj.ro

Trenul Metropolitan nu a murit, el depinde de crearea unui bulevard care trece prin strada Câmpul Pâinii, situată lângă linia de cale ferată din Cluj-Napoca.

Emil Boc a afirmat că trenul se va face, dar nu a precizat când. Însă, pe tronsonul Apahida-Gara Cluj este nevoie de o linie suplimentară de cale ferată, cerută de CFR Călători, pentru că linia existentă este suprasolicitată.

Dacă trenul metropolitan ar folosi această linie, frecvența de circulație ar trebui redusă și astfel nu ar mai fi util. Lărgirea bulevardului pe care Boc dorește să o realizeze prin strada Câmpul Pâinii nu permite realizarea unei linii suplimentare de cale ferată și acest lucru creează probleme.

În plus, proiectul pentru lărgirea bulevardului nu este nici măcar la nivel de studiu de prefezabilitate și va dura ani până când se va putea începe lucrul. Concluzia este că dacă Primăria Cluj-Napoca și primarul Emil Boc ar fi făcut proiecte importante în ultimii 20 de ani, în afară de asfaltări și construirea a două poduri de 30 de metri, acum nu s-ar afla în această situație. În plus, nici Centura Metropolitană și nici Metroul nu au început, deci este greu de crezut că lucrurile se vor mișca repede.

Emil Boc a declarat că trenul metropolitan este un proiect important care ar ajuta la decongestionarea traficului din Cluj:

Cei care îi cântați prohodul greșiți. Dacă eu sunt sincer cu dvs și vă spun ”Mă, sunt probleme în implementare, ca în viață, când apar unele discuții…” Puteam să nu vă spun nimic. Puteam să vă spun când s-a primit avizul că s-a rezolvat. Am vrut să fiu transparent, să fiu deschis.

Dacă ești deschis, nici nu apuci să deschizi gura că și îngroapă și înmormântează trenul metropolitan.

Nu stă să moară nimic. Eu am greșit pentru că sunt prea transparent în discuțiile cu voi. Dacă nu vă spuneam, nu se știa. Vă spuneam numai la momentul când aveam toate avizele. 

Cel mai important aviz este de la CFR, cu care suntem în discuții, într-un parteneriat instituțional. 

Discuția care a apărut este legată de culoarul Cluj – Apahida. Ca să putem realiza o frecvență bună a trenului metropolitan, este recomandarea să mai facem un fir de cale ferată. Dacă vrem să avem o frecvență mai redusă a trenului, nu ne trebuie un fir suplimentar.

Dacă vrem să facem un fir suplimentar de cale ferată, trebuie să îl corelăm cu proiectul nostru cu culoarul de nord Câmpul Pâinii – Podul Răsăritului, un culoar mare al Clujului, pe care îl avem în analiză. Atunci, stăm la masă toți specialiștii să vedem cum le punem în acord, ca să le punem în aplicare. Vom afla la forma finală câte fire de cale ferată și câte benzi de circulație se vor face.

Deci cei care cântă prohodul să își înghită cuvintele, pentru că nu este cazul. Dar forma pe care o vom avea, vom vedea.

Bani există în programul european de transporturi pentru trenuri metropolitane. Costul nu e e xacerbat, nu reprezintă mare filosofie. Nu de bani este problema!

Chestiunea este problema tehnică. Dacă nu am avea culoarul de nord de făcut, totul ar fi foarte simplu. Dar nu vrem să renunțăm la culoarul de Nord, care este important pentru zona Câmpul Pâinii și zona Gară – Podul Răsăritului. Dacă s-ar renunța, atunci nu ar fi probleme că este spațiu să mai faci un fir de cale ferată, dar aceste discuții sunt cu specialiștii”, a declarat primarul Emil Boc,  la Napoca FM.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.