Sursă foto: stiridecluj.ro

Miercuri, 11 ianuarie, echipele de control ale Autorității pentru Protecția Consumatorilor Cluj au desfășurat o acțiune de verificare a operatorilor economici din zona de foodcourt din incinta mall-ului Iulius. Aceasta acțiune a fost condusă de vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Sebastian Hotca. Au fost aplicate 15 amenzi contravenționale în valoare totală de 370.000 lei pentru nereguli descoperite.

Firmele verificate de Protecția Consumatorilor sunt:

  • SC Corebos SRL (Spartan),
  • SC Premier Restaurant Romania SRL (McDonalds),
  • SC SPS Impex SRL (Roua),
  • SC Dabo TM SRL,
  • SC Iulius Han SRL (Casa Dacilor),
  • SC Paprika Food SRL,
  • SC Maddo Corporation SRL,
  • SC MLD Trade &Services SRL,
  • SC California Fresh Flavors SRL,
  • SC Deliciul Cartofilor SRL,
  • SC Biobox SRL,
  • SC Sattva SRL (Dashi),
  • SC VO Chef SRL,
  • SC LunchBox SRL,
  •  SC Cartofiseria SA,
  • SC US Food Network SA (KFC),
  • SC Gambei  SRL (Shanhai),
  • SC NP Iulius SRL (Noodles Pack),
  • SC Darcon Sea Food SRL (Nordsee),
  • SC Milenium Landcsape Development SRL (Busola).

 Neregulile descoperite comisarii CJPC sunt numeroase

În urma acțiunii acestora au identificat foarte multe deficiențe, precum:

  • prezența gândacilor de bucătărie, în 3 dintre locațiile menționate, în zona de preparare
  • produse și preparate cu data limită de consum depășită
  • modificarea stării termice a produselor
  • folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare
  • folosirea unor vitrine neigienizate, pentru depozitarea produselor și preparatelor, cu praf în exces, rugină și chedere pline de mucegai
  • utilizarea unor vitrine frigorifice destinate băuturilor răcoritoare sau berii, pentru depozitarea preparatelor culinare sau a materiilor prime
  • utilizarea unor mixere cu vopsea decojită și cu pete de rugină și a unor grătare pentru gătire insalubre
  • utilizarea veselei din plastic și a ustensilor de lucru cu mânere de lemn sau plastic
  • depozitarea direct pe paviment a băuturilor răcoritoare sau apei plate și minerale
  • nerespectarea temperaturii de depozitare a preparatelor, pe masa caldă
  • existența unor pardoseli insalubre
  • folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduuri fără capace, în zona de preparare.

Din cauza neregulile constatate, echipele de control au dat 15 amenzi contravenționale în valoare de 370.000 lei. De asemenea, au luat alte câteva măsuri suplimentare:

  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme in valoare de circa 8.500 de lei
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor in cazul a 7 operatori economici,
  • propunerea închiderii unității pentru o perioadă cuprinsă între 6 și luni în cazul a 2 operatori economici.

Companiile au remediat cu celeritate deficiențele, astfel încât la recontrolul desfășurat pe data de 12.01.2023, comisarii clujeni au constatat ducerea la îndeplinire a măsurilor complementare și au dispus redeschiderea unităților. Comisarii CJPC Cluj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare. Aspectele invocate în cadrul acestui comunicat sunt ilustrate cu imagini realizate atât în timpul controlului inițial, cât și după remedierea deficiențelor.”, a precizat Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor CLUJ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.