Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat că cele 37 de trenuri electrice interregionale noi vor fi puse în circulație între noiembrie 2024 și decembrie 2025, conform comunicatului ARF de ieri, 2 octombrie.
„Documentul în cauză modifică elementele legate de durata contractului şi prevede unele clauze contractuale care să permită punerea, temporară, în funcţiune cu călători a RE-IR TS3, ce va fi livrată de Alstom şi face obiectul CSP aprobat prin HG nr.1328/28.12.2023, în vederea circulaţiei temporare cu călători pe calea ferată din România”, spune ARF.
Astfel, trenurile livrate sunt programate să înceapă circulația cu pasageri odată cu finalizarea livrării întregului lot de 37 de trenuri și obținerea autorizațiilor de tip și de introducere pe piața din România, în intervalul noiembrie 2024 – decembrie 2025.
Serviciile de mentenanță vor fi asigurate pentru fiecare tren pe o perioadă de 15 ani, începând din ziua recepției fiecărei rame electrice.
ARF reamintește că valoarea totală a contractului de finanțare se ridică la 1.708.996.863,41 lei. Proiectul beneficiază de cofinanțare din partea Uniunii Europene, prin Fondul de Coeziune, în cadrul Programului Transport 2021-2027.
Rutele care vor fi deservite de aceste rame electrice de lung parcurs includ: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria, București Nord – Craiova – Timișoara – Arad, Cluj – Timișoara și Cluj – Suceava – Iași.